Mass-media catolice, un ajutor pentru nostalgia de Dumnezeu
14.02.2008, Madrid (Catholica) - Preşedintele Consiliului Pontifical pentru Comunicaţiile Sociale, Arhiepiscopul Claudio Maria Celli, a afirmat că mass-media catolice trebuie să fie „o mână întinsă atâtor oameni care caută şi au o profundă nostalgie de Dumnezeu”. Ceea ce se doreşte este „o Biserică apropiată, care nu este chemată să condamne, ci care ştie să iubească această lume, aşa cum a iubit-o Isus. Care are capacitatea de a asculta şi de a înţelege omul”, a adăugat el în intervenţia sa în cadrul Adunării Delegaţilor Diecezani ai Mijloacelor de Comunicare Socială, desfăşurată la Madrid.
Reflectând asupra temei „Provocările Comunicării Eclesiale”, preşedintele Consiliului Pontifical a subliniat faptul că diferitele contexte şi diferitele culturi cer „modalităţi diverse de prezenţă şi de limbaj”, şi a afirmat că „deşi vizibilitatea Bisericii în mijloacele de comunicare nu garantează că se face evanghelizare, o absenţă a vizibilităţii ei este semnul lipsei evanghelizării”. De aceea, Mons. Celli a declarat că este necesar să se ştie care este imaginea Bisericii pe care oamenii o percep, având în vedere faptul că „această percepţie condiţionează misiunea care îi este încredinţată”.
Mons. Celli a afirmat că problemele prezenţei Bisericii în mass-media sunt diverse, depinzând de elementele culturale, şi a explicat că rolul unui radio catolic în Spania nu este acelaşi ca în America Latină sau în Africa. În cadrul intervenţiei sale, a făcute referire şi la Mesajul Papei pentru Ziua Mondială a Comunicaţiilor Sociale şi a explicat că „îi pune pe comunicatori în faţa necesităţii de a lua decizii” şi a deveni „slujitori ai unei societăţi libere, democratice şi participative”. Mons. Celli a concluzionat exprimându-şi aprecierea faţă de persoanele care lucrează în mijloacele de comunicare, persoane care „nu întotdeauna sunt apreciate în efortul lor de slujire a adevărului”.