Modelul Sf. Francisc de Sales pentru presa catolică
27.01.2008, Roma (Catholica) - Mass-media trebuie să se angajeze „într-o liberă şi responsabilă căutare a adevărului, într-un dialog cultural respectuos şi deschis”, a afirmat Arhiepiscopul Claudio Maria Celli, preşedintele Consiliului Pontifical pentru Comunicaţii Sociale, în ziua de joi, 24 ianuarie 2008, în cadrul Liturghiei celebrate în capela Bunei Vestiri, inima sediului Radio Vatican din Palazzo Pio, cu ocazia comemorării liturgice a Sfântului Francisc de Sales, patronul presei catolice. La Liturghie au luat parte membri ai dicasterului, angajaţi în alte sectoare ale comunicaţilor precum L`Osservatore Romano, Librăria Editură Vaticană, Biroul de Presă al Sfântului Scaun şi Vicariatul Romei.
În predica sa, informează Radio Vatican, Arhiepiscopul Celli a amintit că Papa Pius al XI-lea, în Enciclica Rerum Omnium din 26 ianuarie 1923, a încredinţat „toţi acei catolici care prin publicarea de ziare sau de alte scrieri, ilustrează, promovează şi apără doctrina creştină” ocrotirii sfântului Episcop de Geneva care a trăit între anii 1567-1622. Pontiful, care l-a însărcinat pe Guglielmo Marconi cu construirea unui post de radio în Grădinile Vaticanului – inaugurat la 12 februarie 1931 -, alegându-l pe Francisc de Sales ca patron al celor care răspândesc adevărul folosind diferitele mijloace de comunicare socială, în Scrisoarea sa invită la „a imita şi menţine acea rigoare unită cu moderaţie şi caritate, proprie lui Francisc”, şi la a-l lua ca model pe zelosul şi neobositul Episcop de Geneva care prin redactarea şi tipărirea unor foi şi-a propus să explice adevărurile principale ale credinţei catolice.
Dacă Sfântul Francisc de Sales, prin acele scrieri simple care erau distribuite pretutindeni, îşi propunea să ajungă la toţi aceia care nu aveau posibilitatea să-l asculte vorbind, astăzi, a afirmat Arhiepiscopul Celli, serviciul pe care trebuie să-l ofere diferitele mass-media este acela de a ajuta omul în drumul său de căutare. De fapt, Papa Benedict al XVI-lea, în Mesajul său pentru cea de-a 42-a Zi Mondială a Comunicaţiilor Sociale, care se va celebra la 4 mai, încredinţează mijloacelor de comunicare socială misiunea de a căuta adevărul şi a-l împărtăşi.