Cristian Bădiliţă: Orthodoxie versus ortodoxie
22.01.2009, Bucureşti (Catholica) - Într-un comunicat de la începutul lunii, Editura Curtea Veche anunţa: „printre alte noutăţi pentru 2009 menţionăm Cristian Bădiliţă – Orthodoxie versus ortodoxie”. Despre acest volum, care ar urma de săptămâna viitoare să se găsească în librării, aflăm de pe internet că „încearcă să redefinească orthodoxia, cu h, prin lărgirea semantică a termenului”.
„Orthodoxia nu trebuie identificată cu ortodoxia – confesiune creştină rezultată în urma rupturii de la 1054. Această lărgire presupune şi adâncirea semantică a termenului `orthodoxie`, întrucât creştinismul nu este dogmă goală, ci întruparea dogmei cristice într-un mod de viaţă conform cu Evanghelia. Operând o asemenea distincţie autorul doreşte o decantare a valorilor adevăratei orthodoxii, criticând – uneori cu accentuată pasiune, dar mereu obiectiv şi argumentat -, variantele ideologizate şi, în fond, necreştine ale falsei `ortodoxii`. La capătul lecturii cititorul de bună credinţă îşi va da seama că are de-a face nu cu o încercare de `subminare` a Bisericii Ortodoxe, ci cu o adevărată apologie a dreptei credinţe care se înrădăcinează în Revelaţie, în Scriptură şi în tradiţia de aur a Părinţilor.”
Cartea, după „Autodenunţul introductiv”, are trei părţi: Biserica de crini şi epoleţi; Viaţă şi teologie; Asceză şi copilărie. Cităm la întâmplare câteva dintre titlurile capitolelor: Democraţia sacră şi profană; Ce fel de creştini suntem?; Prejudecăţi ortodoxiste fără leac?; Cu cine votează Duhul Sfânt?; Împărtăşirea mitropolitului Corneanu şi caterisirea bunului-simţ; „Ereziile” catolice revizitate de un istoric creştin ortodox; Data Paştilor: problemă politică?; Noul Testament n-a căzut din cer; Maria Magdalena, prostituată convertită ori soţie a lui Isus?; Un „extremist întru Hristos”; Altfel despre Palamas şi despre isihasm; Anticristul nostru cel de toate zilele; Brâncuşi: sculptor creştin ortodox; Doi catolici orthodocşi.

Uauuuu!
„Orthodoxia nu trebuie identificată cu ortodoxia – confesiune creştină rezultată în urma rupturii de la 1054.
Deci -> „Catolicismul nu trebuie identificat cu Catolicismul – confesiune creştină rezultată în urma rupturii de la 1054.
Sau
„Papa nu trebuie identificat cu Papa – episcop al confesiunii creştină rezultată în urma rupturii de la 1054.
Oare eu sunt eu?
Cum ramane cu: Iar vorba voastra da sa fie da iar nu sa fie nu?