Episcopii din India cer o utilizare critică a mass-media
19.01.2004, Roma (Catholica) - Episcopii din India au celebrat cea de a XXVI-a Adunare plenară pe care au dedicat-o temei mijloacelor de comunicare socială. Prelaţii au arătat că „mijloacele de comunicare socială aduc informaţie şi propun spectacole de divertisment, dar adesea, influenţează şi în mod negativ”. De aceea Episcopii s-au angajat să promoveze iniţiative care să scoată pună în evidenţă valorile în mass-media şi să educe la o utilizare critică a acestora. Totodată, au propus să fie utilizate cu mai multă eficienţă mijloacele de comunicare pentru a vesti Evanghelia în India.
„Este necesar să fie motivat întregul personal ecleziastic pentru a utiliza în mod activ noile oportunităţi pe care le avem pentru a răspândi Vestea Bună şi Împărăţia lui Dumnezeu”, se afirmă într-un document concluziv al adunării. „Mass-media sunt un dar al lui Dumnezeu oferit omenirii” – se afirmă în continuare în mesaj – şi trebuie „să le unească pe persoane în continuare şi să le ajute să coopereze cu planul lui de mântuire, dedicându-se unităţii şi progresului tuturor popoarelor”.
„Biserica este chemată să comunice, deoarece Dumnezeu este un Dumnezeu al comunicării” care se manifestă în diferite forme, au afirmat în continuare Episcopii din India în documentul final al adunării lor. Discipolii lui Isus au misiunea de a „merge şi a proclama Evanghelia la toate popoarele”, au amintit ei. De aceea, „comunicaţiile sociale au un rol semnificativ în toate aspectele misiunii Bisericii”, au semnalat Episcopii în încheierea documentului final.