Omisiunea unui titlu nu îmbunătăţeşte relaţiile ecumenice

5 răspunsuri

  1. Toma Radu spune:

    Din cate am vazut, Patriarhia Moscovei nu e de acord cu nici un act care vine din partea Bisericii Catolice. Asa-zisa pretentie in plus la jurisdictia asupra intregii lumi este, de fapt, ceea ce se cuvine in mod legitim Episcopului Romei, prin vointa lui Isus Cristos, care l-a lasat pe Petru sa pastoreasca Biserica Sa. Si, oricum, este singura cale spre unitatea tuturor crestinilor, pe care, se pare ca Moscova nu o doreste…

  2. Importanta este iubirea fata de aproapele de care sfantul parinte a dat dovada si de care Biserica Ortodoxa in continuare se dezice si cauta motive de neampacare.
    Se vede ca sfantul parinte are intelepciune.
    Din iubire pentru Dumnezeu si aproapele renunta la un lucru. Poate pentru altii ar fi ceva neansemnat dar acesta este un exemplu de daruire si iubire pe care eu personal il salut. Daca ar lua exemplu toti inalt prelatii Bisericilor surori, intradevar putem spune ca iubirea fata de aproapele nostru si fata de Dumnezeu este adevarata.
    Orgoliul de care da dovada Biserica Ortodoxa este o stupiditate care arata de fapt ca ei nu au iubire.
    Atata timp cat adevarul credintei este acelasi iar tu te consideri mai presus decat fratele tau si uiti ce a spus Isus referire la cine va fi la dreapta Lui, inseamna ca cei care conduc Biserica Ortodoxa dau dovada de rautate si slabiciune si uita ca toata bogatia noastra trebuie sa fie spirituala.
    Fanatismul religios a luat proportii in Biserica Ortodoxa. Sa ajuns ca omul sa se iubeasca pe sine, mai mult decat pe Dumnezeu si pe aproape.

  3. Saracul Ioan spune:

    Ce ar trebui sa spuna Sf. Parinte papa Benedict ca sa fie pe plac ortodocsilor? Ortodocsii au un singur limbaj: numai noi iar ceiilalti daca mai au loc. Prin cuvantul Sf. Parinte Benedict vorbeste cu adevarat Domnul nostru Isus Hristos.

  4. Ionel spune:

    Ar fi interesant de aflat cum isi imagineaza Bisericile Ortodoxe indeplinirea unitatii crestine, deoarece dupa cum se vede, cu „alte„ propuneri nu sunt de acord. Concret este faptul ca mai vorbim inca si astazi de o singura Biserica Catolica si de mai multe Biserici Ortodoxe.

  5. Petru Ciobanu spune:

    Pentru Biserica Ortodoxă Rusă chiar şi renunţarea de către Papa la toate titlurile sale nu ar fi de ajuns, întrucât ea niciodată nu se va putea angaja pe calea refacerii unităţii creştinilor, căci prea mari îi sunt pretenţiile de dominaţie asupra lumii. La drept vorbind, nu am acceptat pasul întreprins de Papa Benedict al XVI-lea, întrucât spre deosebire de Patriarhul de la Moscova, care şi-a atribuit tilul după căderea Imperiului Bizantin, Papa de la Roma avea această calitate încă din perioada insituţionalizării Bisericii, cu precădere după invaziile barbare şi convertirea acestora la catolicism. Dar am îneţeles că acest pas a fost făcut în numele lui Cristos şi a Bisericii Sale, care trebuie să fie una (ceea ce nu pot înţelege prelaţii moscoviţi). Cu ce este rău titlul de episcop al Romei, sau cel de Succesor al Prinţului Apostolilor sau celelalte, or toate reflectă un adevăr, pe care timpul şi istoria l-a demonstrat ca atare.
    Papa, în pofida calităţii sale de succesor al Sfântului Apostol Petru (Prinţ al Apostolilor) a fost în stare să renunţe la unul din titlurile sale. Dar va fi în stare oare Patriarhul Rus, care nu este succesor nici a unui apostol sau, cel puţin, sfânt, să renunţe la vreo unul din titlurile sale?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *