Ipoteza vieţii extraterestre nu contrazice credinţa
14.05.2008, Vatican (Catholica) - Directorul Observatorului Vaticanului, pr. Jose Gabriel Funes, a declarat într-un interviu pentru cotidianul Vaticanului, L`Osservatore Romano, că ipoteza existenţei vieţii extraterestre nu se opune doctrinei catolice. Preotul argentinian de 45 de ani conduce din august 2006 Observatorul Vaticanului, fondat de Papa Leon al XIII-lea, cu birouri la Castelgandolfo, lângă reşedinţa apostolică de vară, şi altul în Tucson, Arizona. Astronomul şi-a început interviul intitulat „Extraterestrul este fratele meu” afirmând că „astronomia are o profundă valoare umană. Este o ştiinţă ce deschide inima şi mintea. Ne ajută să ne punem vieţile, speranţele, problemele într-o perspectivă corectă. Din acest punct de vedere – şi vorbesc ca preot şi ca iezuit – este un instrument apostolic ce ne poate aduce mai aproape de Dumnezeu”, a spus pr. Funes în interviu.
Privitor la începutul universului, pr. Funes a afirmat că el personal crede că teoria Big Bang este cea mai plauzibilă şi nu contrazice Biblia. „Nu putem cere de la Biblie un răspuns ştiinţific. În acelaşi timp nu ştim dacă în viitorul apropiat teoria Big Bang nu va fi depăşită de o explicare mai precisă a originii universului.” Întrebat despre existenţa vieţii extraterestre, directorul Observatorului Vaticanului a răspuns că „este posibilă, chiar dacă până acum nu avem dovezi. Cu siguranţă într-un univers atât de mare această ipoteză nu poate fi exclusă.” Pr. Funes a fost apoi întrebat dacă există vreo contradicţie între credinţa catolică şi susţinerea existenţei vieţii extraterestre: „Cred că nu există (o contradicţie). Aşa cum există o multitudine de creaturi pe pământ, la fel pot să fie şi alte fiinţe, chiar şi inteligente, create de Dumnezeu. Aceasta nu ar fi în contradicţie cu credinţa noastră deoarece noi nu putem pune limite libertăţii creatoare a lui Dumnezeu. În ton cu Sf. Francisc, dacă putem considera unele creaturi pământeşti ca `fraţi` şi `surori`, de ce nu am putea vorbi despre `fratele extraterestru`? Şi el ar aparţine creaţiei.”
Pr. Funes a mai spus, amintind de imaginea evanghelică a oii pierdute, că „am putea să gândim că în acest univers sunt o sută de oi, echivalentul tipurilor diferite de creaturi. Noi, aparţinând speciei umane, am putea fi tocmai oaia pierdută, păcătoşii care au nevoie de păstor. Dumnezeu a devenit om în Isus pentru a ne salva. În acest fel, presupunând că ar exista şi alte fiinţe inteligente, ele nu neapărat ar avea nevoie de mântuire. Ele se poate să fi rămas în prietenie deplină cu Creatorul.” Jurnalistul de la L`Osservatore a întrebat atunci: „Dar dacă au păcătuit?” „Isus a devenit om o dată pentru totdeauna. Întruparea este un eveniment singular şi unic. Sunt deci sigur că şi ele, într-un anume fel, ar avea şansa să se bucure de mila lui Dumnezeu, aşa cum s-a întâmplat cu noi, fiinţele umane.”
Am vazut stirea pe ziare.com, comentata in fel si chip. Sigur ca Dzeu poate creea alte fiinte in univers, dar ele nu au nevoie de Isus Cristos? Nu, daca nu au pacatuit. Daca nu au pacatuit, sunt nemuritoare. Daca sunt nemuritoare. au puteri senzoriale si intelectuale aproape nelimitate. Inseamna ca se cam plitisesc, e mai interesant sa lupti cu patima si sa astepti Parusia Domnului. Parerea mea.
Pana in momentul in care ar fi cea mai mica dovada de existenta a vietii materiale extraterestre (nu alte entitati) nu putem face nici o presupunere. Nimeni nu poate demonstra la ora actuala existenta vreunei forme de viata extraterestra sau mai mult vreo forma inteligenta de viata. Restul sunt povesti nemuritoare.
Nimic din Sfanta Scriptura nu lasa sa se poata macar specula Existenta unei vieti rationale extraterestre – in sensul uman . „Societatea„ furnicilor, albinelor, delfinilor, cimpanzeior, etc. poate simula uneori uluitor (in buna masura) pe cea umana. Pacat ca o exprimare hazardata poate isca indoieli si nelinisti fara suport si acoperire.