Ziua Mondială a Tineretului în cifre
12.02.2011, Madrid (Catholica) - Tineri din fiecare ţară a lumii sunt invitaţi la ZMT Madrid 2011, fie că sunt catolici sau nu, dacă doresc să petreacă câteva zile de rugăciune, trăind împreună şi în solidaritate, aceste zile importante pentru tinerii catolici. Evenimentul este conceput şi se desfăşoară ca un pelerinaj îndrumat de mâna Sfântului Părinte, o întâlnire între Cristos şi Biserică.
- Participanţii au vârste cuprinse între 15-30 ani: vârsta medie între bărbaţi şi femei este 23.9 ani, din care 43% sunt femei şi 57% bărbaţi (o mare parte fiind studenţi).
- Manila, cu 5.000.000 tineri, deţine recordul numărului de participanţi într-o întâlnire ZMT. În Europa, întâlnirea cu cei mai mulţi participanţi a avut loc la Roma în anul 2000, cu 2.100.000 tineri.
- Este uşor să facem predicţii realiste pentru ZMT Madrid 2011, deoarece perioada de înregistrare a început pe 1 iulie 2010. După estimările primite din diverse ţări, participarea va fi numeroasă. Organizatorii se pregătesc să găzduiască între 1.500.000 şi 2.500.000 de tineri in capitala Spaniei, în august 2011. După procentajele obţinute la întâlnirile anterioare, este de aşteptat ca 1/3 din participanţi să fie din oraşul în care are loc întâlnirea, 1/3 din ţara care organizează şi restul, pelerini din întreaga lume.
- Tinerii vor veni la Madrid cu un sac de dormit şi vor fi cazaţi în scoli, parohii, centre sportive şi la familii din regiunea Madrid. Peste 8.000.000 de mese vor fi pregătite.
- După primele estimări ale Conferinţelor Episcopale din diverse ţări, cele mai mari delegaţii vor fi din Italia (150.000) , Franţa (70.000), Polonia (50.000) şi SUA (50.000).
- Se aşteaptă colaborarea cu 20.000 voluntari, dintre care cel puţin 10% internaţionali. Voluntarii sunt responsabili cu asistarea participanţilor, aşteptarea lor la gară, în staţii de autobuz şi la aeroport, cu coordonarea participanţilor în diverse locaţii ale oraşului, cooperând cu presa, translatori şi pentru logistica evenimentelor, menţinerea ordinii în timpul evenimentelor, însoţitori ai autorităţilor şi coordonatorilor de grupuri.
- Situl Madrid11.com este cea mai important instrument în organizare şi comunicare a ZMT 2011. Pe sit, tinerii, responsabilii de grupurile de pelerini, ziariştii şi toţi cei interesaţi pot găsi ultimele ştiri despre eveniment. Situl este disponibil în 10 limbi: spaniola, franceză, engleză, germană, italiană, poloneză, portugheză, arabă, chineză şi rusă.
- Activitatea ZMT în reţelele sociale este una din principalele priorităţi ale departamentului de comunicare. Momentan, profilurile oficiale de Facebook ale ZMT înregistrează 204.561 fani din diverse ţări. Paginile Facebook sunt disponibile in 20 limbi: spaniolă, germană, engleză, italiană, arabă, chineză, slovacă, cehă, malteză, poloneză, portugheză, japoneză, croată, tagalog, vietnameză, română, rusă şi maghiară, administrate în principal de voluntari. Ultimul profil care a fost lansat este Orkut, reţeaua sociala Google, folosită de 53.94% dintre brazilieni. ZMT are de asemenea o pagina în Tuenti , reţeaua sociala spaniola care numără 9.540 fani şi Twitter cu 5.897 „urmăritori”.
- Acoperirea mass-media este de o dimensiune remarcabilă. Se aşteaptă un personal media de 4.000 persoane din cele 5 continente. Mai mult, principalele evenimente vor fi transmise live în cel puţin 30 de ţări, în afară de canalele TV globale. La Sydney 2008, de exemplu, audienţa principalelor evenimente a atins peste 600 milioane oameni din toată lumea.
(via ZMTRomania.ro)