Bilanţ al zilei de 7 iulie a vizitei Papei în Quito, Ecuador
08.07.2015, Quito (Catholica) - La finalul celei de-a doua zile din călătoria Papei Francisc în America Latină, ziua de marţi, 7 iulie 2015, pe care Pontiful a dedicat-o intensului program în oraşul Quito, capitala Ecuadorului, situl în limba română a Radio Vatican ne propunem răspunsul la una dintre întrebările adresate pr. Federico Lombardi de trimisul Radio Vatican în Ecuador. Cerându-i-se o reflecţie asupra momentelor celor mai intense din cea de-a doua zi a călătoriei, directorul Biroului de Presă al Sfântului Scaun a spus: „Această zi a avut avantajul desfăşurării în întregime în acelaşi oraş, neexistând deplasări, precum cea de luni, care a necesitat timp pentru mersul la aeroport, luarea avionului”.
„Rămânerea în capitală pe durata întregii zile a permis desfăşurarea unui program conţinând o serie de evenimente foarte importante: începând cu întâlnirea cu Episcopii, care a fost privată dar care a avut importanţa sa în contextul logicii unei vizite pastorale, a unei călătorii apostolice. Mai apoi, a fost celebrată Sfânta Liturghie în Parcul Bicentenarului, o celebrare pregătită de altfel foarte bine, care a dat posibilitatea unei trăiri deosebite, nu doar pentru bogăţia de conţinuturi ci şi pentru grija spirituală cu care a fost pregătită.”
Una dintre întâlnirile importante din cursul după-amiezii a fost cea cu exponenţii din domeniul educaţiei şi învăţământului din Ecuador, „reprezentând într-un anumit sens o caracteristică a etapei ecuadoriene a călătoriei apostolice în America Latină, aceasta fiind dorită şi de comunitatea eclezială din această ţară, tocmai pentru a încuraja deosebita angajare a Bisericii în sfera educaţiei. Întâlnirea a dat Papei posibilitatea atingerii în discursul său a unor tematici care privesc nu doar educaţia în sine ci şi marile valori care se transmit prin intermediul educaţiei. Papa s-a referit la marile întrebări ce privesc lumea contemporană şi a pus accentul pe necesitatea orientării sistemului de educaţie şi învăţământ astfel încât tinerii să fie ajutaţi să răspundă la întrebările umanităţii de azi, prin responsabilitatea lor şi printr-o pregătire adecvată”.