Facebook folosit de tineri pentru a afla despre ZMT 2011
13.12.2010, Madrid (Catholica) - Organizatorii Zilei Mondiale a Tineretului 2011 se folosesc de toate mijloacele, inclusiv reţelele sociale precum Facebook, pentru a atrage participanţi la eveniment. Aproximativ 200.000 de persoane urmăresc ştiri despre ZMT în 20 de limbi prin Facebook. Peste un milion au vizitat situl oficial al întâlnirii de anul viitor. Cele mai noi limbi folosite pe Facebook pentru ZMT sunt româna şi maghiara.
Cristina del Campo, manager pentru ZMT 2011, a explicat că „voluntarii sunt cei care au sugerat deschiderea paginilor Facebook în limbile lor, angajându-se să administreze paginile, traducând textele pe care noi le trimitem şi administrând zi de zi modificările. În acest fel, ZMT ’11 ajunge la tineri din toate colţurile lumii.” Majoritatea intervenţiilor şi întrebărilor sunt legate de înregistrare sau de participarea la ZMT ca voluntar. Se dau apoi sugestii pe marginea întrebărilor puse de organizatori. Mulţi utilizatori şi-au exprimat bucuria faţă de ideea de a participa la întâlnirea de tineret. Au existat şi competiţii care au animat mulţi tineri, precum cea de alegere a celui mai bun paragraf din mesajul scris de Papa Benedict pentru eveniment. Internauţii au ales citatul favorit şi cele care au strâns cele mai multe susţineri din partea celorlalţi au dus la câştigarea unor bilete în primele rânduri pe câmpia Cuatro Vientos pentru veghea de rugăciune şi Liturghia finală.
Actualmente 70 de voluntari menţin paginile Facebook pentru ZTM, traducând şi răspunzând întrebărilor care apar. Voluntarii interacţionează din ţările lor native cu cei ce vor participa în 2011 la eveniment. ZMT este însă prezentă nu doar pe Facebook ci şi în alte reţele sociale, după specificul zonal: Orkut în Brazilia; Mixi în Japonia; Tuenti în Spania şi Vkontakte în Rusia. Mai mult, veştile despre eveniment sunt comunicate pe Twitter la 5.600 de persoane, iar pe YouTube clipurile au rulat de aproximativ 400.000 de ori, contul Flickr primind 57.000 de vizite. Un element cheie al prezenţei în online este desigur situl oficial. De la deschidere, în noiembrie 2009, situl Madrid11.com continuă să atragă tot mai mulţi vizitatori. Vizitatorii consultă agenda întâlnirii şi paginile de înregistrare. Aproximativ 200.000 de persoane şi-au confirmat participarea la ediţia din Madrid. Ţara care a înregistrat cei mai mulţi participanţi este Franţa, cu peste 450.000. Este urmată de Italia cu peste 41.000, Spania cu 25.000 şi SUA cu peste 13.000.